esmaspäev, 9. veebruar 2009

Põrgukuumus ja higirõõmud

09.02.2009

Tere taas, mu kallid kaasmaalastest päevaraamatulugejad!
Viimased paar nädalat olen olnud New South Walesi osariigi südames arbuuse korjamas. Kui olete viimasel ajal uudiseid jälginud, siis isegi Eesti ajalehtedest võib leida infot praegu Austraalias valitsevate ilmaolude kohta. Queenslandi põhjaosas ujutab nii kõvasti, et tänavatel käsikähmeldakse krokodillidega ning lõunaosariikides kuumutab nõnda, et tuli taga. Keskmise eestlase jaoks on mõlemad natuke liiga äärmuslikud. Iseenesest ei oleks mul suure hulga vee vastu midagi, aga voodi võiks kuivaks jääda ja krokodillid jõesängi äärde.
Nüüd siis aga minu meeleoludest põrgukuumusest. Nimelt viimased 2 nädalat ei läinud ööpäeva jooksul kordagi nii jahedaks, et niisama istudes higi lahmamas ei oleks olnud. Õhtul pärast päikeseloojangut särgi selgapanek oli vastunäidustatud. Kella 8-9 ajal õhtul täielikus kottpimeduses valitses tuulevaikus koos 30- kraadise „õhtujahedusega“ ei tahtnud konditsioneeritud toast nina välja pistagi. Aga nüüd natuke päevastest mõnudest.
Kujutan ette, et kui Euroopas juba 30-35 kraadiste kuumalainetega inimesed kuumarabandustesse surema hakkavad, siis sellise kuumalainega, mis siin praegu on, pühitaks pool Euroopat rahvast tühjaks. 40-47 kraadi varjus ei ole sama, mis meeldivad suvised Eesti 25 kraadi. Ja siis sellise ilusa pilvitu ilmaga põllu peal, suud-silmad punast tolmu täis, 5-20 kiloseid ümmargusi palle sikutada... mmm. Endurance quest, for real!
Igal juhul mulle praegune töö meeldib ja ma oluliselt ei ole veel kahetsema hakanud, et siia tulin. Ei ole Austraalias kordagi nii hea palgaga tööd teinud (töö on see-eest ka mõnusalt raske ;) ).
Minust on seda väga õel ja omakasupüüdlik öelda, aga Victoria osariigis olevad tulekahjud on meile väga positiivselt mõjunud. Tuul oli täna lõunapoolt ja tõi kogu selle tossu sealt 400km kauguselt siia ja päike ei kõrvetanud täna üldsegi enam. Korjasin nagu masin ja vett ei kulunud üle 3 liitri (tavaliselt jääb see number 6-7 kanti).
Üldiselt läheb mul hästi. Ootan külla! Tooge külakostiks Eesti leiba, emme tehtud ahju-kartulivormi, ahjuliha, hapukapsast ja kanawokki!
Olen rääkinud!
Tõnn

PS! Olen omandanud suurepärase oskuse arbuuse kannaga nii katki lüüa, et jalga ära ei põruta!
PPS! Kuna täna oli jahedam päev (miski 37 kraadi kanti), siis esimest korda üle kahe nädala käisin sooja vee all pesus ;) Vägev!

8 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

tsau Tõnn!

ei kujuta ette ka kui kuum see üle 40 kraadi võib olla. mul on viimased mitu kuud kui üldse midagi siis ainult külm olnud.

nüüd sai mu üle kuu aja pikkune vaheaeg läbi ja tänsest uuesti kooli.

hoia tulest eemale ja ole muidu tasemel.


Mann

Unknown ütles ...

Eks see nii elus ole jah, et ühe õnn, on teise õnnetus.

Kas mingitest mini-vaakumpommidest (väikese mõjuraadiusega) tulekahju kustutamisel abi poleks?

pille ütles ...

Noh nüüd siis selge, et oled üks vintske vend. Juba mõtlesingi, et kas need tuled ja veed ja kilod seljas on sinust kõik välja pigistanud, kuid jätkub veel huumorisoontki! Hakkas siin päris mure, kui seda üha paisuvat tulemöllu igal õhtul TV-st näidatakse. Oled ju üsna selle õuduse sees.... Siin jälle vihm vaheldumisi täiskuu ja kargete öödega. Tartu maraton ikka toimub- täispikkuses - täna öeldi. Suveni siin veel pikk maa.
Hoia end tule, vee, krokodillide ja liigse rikastumise eest- Eestis kesikud plaanivad astmelist tulumaksu:)!
Pille

Unknown ütles ...

Tee tööd ja näev vaeva, siis tuleb viha töö vastu....:)


Kle mingi suve paiku võiks sulle külla ju tulla...kui seal siis midagi teha on...mul alates maist on sack eniveis :D

ollevaht ütles ...

tre!

Sihuke küssa, et miks ses sinu mobla viimasel ajal vastanud ei ole? Kas on mõne arbuusi alla jäänud? Tahaks nagu värskeid uudiseid rindelt.
Võid ise kah kõllata 0449 250291

Ilp
Sydnylane

Tõnis ütles ...

Tervist kõigile! Olen jah natuke levist välja jäänud. Mul oli telefon Vodafone'i võrgus aga siin ei ole sellel loomal levi eriti. Vahetasin võrku ja homme õhtul peaks (!) telefon jälle töös olema ja helistama ja sõnumineerima hakkan nagu meeletu. Ja aussi võid vabalt maikuus tulla, Rozzo. Tööd ja lõbustusi on siin aastaringselt. Ise ma ei oska lubada, et mis ma sellel ajal muidugi teen. Kui ära lähen, ehk võin aastaks ajaks Sulle oma auto ka müüa :P

Unknown ütles ...

mis toimub tõnn....ära kukkusid v? :D

Eva-Liisa ütles ...

Nonii, väike sugulane, kas käed kasvasid arbuusi sisse? kui lisa ei tule, siis peab Suure Venna üles äratama ja luurele saatma. Peking ootab uudiseid!